Okartekin uusi asiakaspalvelutiimi esittäytyy
Okartek aikoo tehdä asiakaspalvelustaan entistäkin parempaa, mitä tämä tarkoittaa?
Tiimi on kokonaan uusi ja se tuo mukanaan myös aitoa uudistumista, joka kulminoituu asiakkaalle entistäkin parempana palveluna. Mutta mikä asiakaspalvelussa tulee korostumaan tulevaisuudessa?
–Henkilökohtaisten sähköpostisosoitteiden sijaan siirrymme yhteen, kaikkien asiakaspalvelijoiden käytössä olevaan orders-sähköpostiosoitteeseen [orders@okartek.fi]. Tällä varmistamme, että kaikki tilaukset ja viestit käsitellään sovitussa ajassa, lomista tai muista vapaista riippumatta. Vaikka osoite on ns. kasvoton, sen takana on kuitenkin aina ihminen – me kaikki neljä, kertoo asiakaspalvelupäällikkö Juho-Jari Laine.
Uuteen tiimiin kuuluvat myyntiassistentit Terhi Salminen, Niina Mäentaka ja Sari Korhonen sekä tiimin vetäjä, asiakaspalvelupäällikkö Juho-Jari Laine. Tiimi ei pelkää muutoksia ja kaikki ovat halukkaita kehittämään toimintaa entistä parempaan suuntaan.
–Yrityksessä on ollut eläköitymisiä ja henkilövaihdoksia, joiden johdosta ajatus yhdestä osoitteesta heräsi. Yhteisellä osoitteella dokumentaatio säilyy ja tilaukset tulevat aina perille. Vaikka meillä neljällä on omat asiakkuutemme, pystymme hoitamaan myös toistemme asiakkuuksia, eikä yksikään tilaus, kysymys tai muu yhteydenotto jää käsittelemättä, Laine Jatkaa.
Uuden asiakaspalvelutiimin voisi sanoa olevan varsinainen hermokeskus, jolla on monta rautaa tulessa. Tiimi jakaa yhteisen avokonttorin, jossa nauru ja musta huumori raikaa ammattitaitoisen työnteon lomassa.
–Aiomme panostaa erinomaisen asiakaspalvelun lisäksi selkeään tiedonkulkuun, nopeaan reagointiin, toimitusvarmuuteen ja toiminnan läpinäkyvyyteen. Asiakaspalvelija on suora yhteys asiakkaaseen ja positiivisuus on avainasemassa. Työyhteisön hyvästä hengestä on pidettävä huolta, ja sen eteen teemme myös töitä, Laine kertoo.
Henkilökohtaisella osaamistasolla tiimissä korostuu etenkin kansainvälisyys sekä pitkä kokemus asiakaspalvelun eri rooleista, myös asiakkaan puolelta.